OBJECTIUS:
– Conèixer les característiques i el Perfil d’un bon Líder i dels Diferents estils de Lideratge.
– Conèixer les Competències que ha de reunir un Líder Resilient en el context actual, així com els elements necessaris per a la Motivació dels equips.
– Identificar les Habilitats necessàries per a l’exercici un bon Lideratge Resilient.
– Adquirir els Coneixements necessàries per a formar i obtenir el màxim Rendiment d’un Equip.
DIRIGIT A:
A Directius, comandaments intermedis, persones que liderin equips o persones i requereixin incrementar els seus dots de Lideratge, per Obtenir, el Compromís, la Implicació i la Satisfacció del seu Equip.
METODOLOGIA:
El desenvolupament i impartició d’aquest seminari es realitza en base a les tècniques més avançades d’aprenentatge que permeten el màxim aprofitament de les nostres capacitats, així com eines pel desenvolupament del talent i les competències professionals i personals.
Amb formacions essencialment pràctiques impartim la teoria, ja que d’aquesta manera s’interioritzen totes les explicacions i conceptes, adaptant la metodologia als objectius establerts i recolzant els continguts teòrics amb:
– Rol Plays adaptats a l’entorn del participant.
– Exercicis grupals i anàlisis dels resultats.
– Casos Pràctics.
– Test d’Autoconeixement.
– Dinàmiques.
– Visualització i anàlisi de vídeos adients a la temàtica.
Tots els recursos pedagògics utilitzats en aquesta acció formativa es preparen d’acord al perfil dels participants, fent que siguin totalment aplicables, de manera immediata a la seva activitat professional. Sempre treballem cada un dels conceptes del programa en petits equips, això ens permet compartir experiències, coneixements i diferents enfocs. Aquesta metodologia permet una participació molt activa, així com una important implicació dels participants.
FORMADOR/S:
Josep Mas Font: Formador i Conferenciant en Habilitats Directives Professionals i Personals. Membre de Consells i Comitès Directius.
Josep com a formador i conferenciant és proper, és pràctic i pragmàtic. El seu objectiu és l’ aportació màxima de Conceptes, Tècniques i Eines als participants, per a la seva aplicació Immediata a la pràctica en el seu entorn professional.
Professor col·laborador a ESADE els últims 25 anys, d’IL3 i a la Universitat Politècnica de Madrid (CEPADE) en Habilitats Directives Professionals i Personals. Té una experiència propera a uns 2.000 seminaris impartits en tot tipus de companyies i organitzacions de diferents països, formant més de20.000 professionals.
Exdirectiu de primer nivell durant més de 28 anys; en GRUPO PRONOVIAS 13 anys com a Director Executiu, en el GRUPO ARBORA 5 anys com a director, i 10 anys a KPMG com a Gerent Responsable de Consultoria de Gestió de Catalunya i Balears.
Llicenciat en Ciències Empresarials i Màster en Administració d’ Empreses per ESADE, amb formació complementària a New York, Oxford, Londres, Frankfurt i Milà.
Ponent en destacables Congressos, Conferències i Fòrums, tant nacionals com internacionals
PROGRAMA:
1 Reflexió sobre la situació actual en el nostre entorn Interconnectat.
2 Establir una visió clara i una estratègia per a l’equip.
3 Orientació a Persones v.s. Orientació a Resultats.
3a Com mantenir el focus de l’equip en els objectius i l’estratègia.
4 Identificació del propi Estil de Lideratge.
5 Competències essencials del Líder Resilient.
6 Actitud i creences autolimitadores.
6a Les creences autolimitadores. Com identificar-les i superar-les.
7 Motivació a través de la Gestió del Talent y la satisfacció de les persones.
7a Coneixement dels Nous Factors Motivadors dels nostres col·laboradors.
7b L’Automotivació: la seva gran importància.
7c Com Motivar els nostres col·laboradors amb el salari emocional.
7d Com fidelitzem i retenim els nostres col·laboradors.
8 Comunicació i Relacions interpersonals.
8a Ser un bon comunicador implica escoltar de forma activa.
8b Coneixement i comprensió de la personalitat dels nostres col·laboradors i iguals.
9 Desenvolupament dels Col·laboradors i Equips.
9a Com ser un bon entrenador resilient i construir equips d’alt rendiment.
9c Com mostrar interès en les persones i en el seu benestar personal.
10 Feedback; una gran eina per potenciar allò en què els nostres col·laboradors són realment bons.
10a Feedback formal i informal.
10b Com incrementar el compromís i la fidelització dels nostres col·laboradors.
10c Habilitats d’escolta, empatia i assertivitat, fonamentals per donar i rebre feedback adequadament.
11 La gran importància de preguntar adequadament; “Questioning”.
11a Com i quan aplicar-lo apropiadament.
12 La Delegació i “l’Empowerment”.
12a Què ens aporta la delegació: avantatges i beneficis.
12b Delegar v.s. manar.
12c Com delegar apropiadament; accions específiques.
13 Anàlisi del Repte v.s. el Talent.
13a On som avui?
13b On creiem que estarem a curt i mitjà termini?
13c Quin pla d’acció hem de dur a terme per assolir l’èxit?
14 Síntesi, Conclusions i Pla d’ Acció.
14a Desenvolupament del pla d’ acció de millora individual amb els temes que cal aplicar immediatament a la pràctica.