OBJECTIUS:
Els participants en aquest taller:
• Practicaran eines de comunicació positiva;
• Entendran el fenomen del conflicte des d’una perspectiva que faciliti la seva gestió;
• Coneixeran com funciona un procés de mediació, quines són les seves fases i com es pot aplicar al desacords que afecten els seus equips de treball;
• Milloraran les seves habilitats negociadores.
DIRIGIT A:
• Directors i tècnics de recursos humans;
• Directors de Departaments
• Professionals que gestionen i lideren equips;
• Professionals que treballen en la coordinació d’equips de diferents departaments;
• Gerents i directors d’ONG, fundacions, federacions esportives i associacions;
• Qualsevol professional que vulgui entendre i gestionar els desacords en el seu lloc de treball.
METODOLOGIA:
Aquest taller seguirà una metodologia eminentment pràctica, destinada a que els participants puguin desenvolupar les seves habilitats en la prevenció i resolució de conflictes.
En concret, la formació assegurarà:
• La creació d’un espai de reflexió perquè els participants puguin compartir les seves experiències i coneixements previs;
• L’anàlisi d’exemples reals gestionats pel formador;
• La integració de les eines i conceptes a través de metodologies “learning by doing”;
• La pràctica de casos a mesura que avanci el taller.
FORMADOR/S:
Ramon Tena Pera: Sóc mediador des de fa 12 anys. M’agrada compartir les eines que utilitzo en el meu treball. Per això, combino les intervencions com a mediador i consultor amb la formació en comunicació positiva i gestió de conflictes. Col·laboro de manera habitual amb organitzacions internacionals com el Parlament Europeu o el Consell d’Europa en programes de prevenció i resolució de conflictes. A Andorra col·laboro en projectes amb el Govern d’Andorra, Comuns i organitzacions del sector privat.
Sóc també formador de mediadors a nivell europeu. A Andorra he impulsat i coordinat les diferents edicions del postgrau en mediació a la Universitat d’Andorra des del 2014.
Vaig treballar al Govern d’Andorra fins el 2012, quan vaig decidir emprendre una nova aventura amb Dialoga (www.dialoga.ad), un projecte d’emprenedoria social que té com a objectiu ajudar a resoldre situacions conflictives a través del diàleg.
Sóc llicenciat en Ciències Polítiques per la Universitat Pompeu
PROGRAMA:
Primera part: Entendre el conflicte
1. Reflexions sobre el fenomen del conflicte en organitzacions;
2. L’iceberg del conflicte;
3. El conflicte com una oportunitat de canvi i millora;
4. Estratègies de gestió de conflictes.
5. Eines d’anàlisi de conflictes.
Segona part: Comunicació i conflicte
1. Principals bloquejos a la comunicació;
2. Llenguatge verbal i no verbal;
3. Malentesos i prejudicis;
Tercera part: Eines de comunicació
1. Una estratègia de comunicació en positiu: comunicació no violenta
2. Les preguntes obertes;
3. Escolta activa;
4. Reformulació.
Quarta part: 5 passos per gestionar conflictes
1. Pràctica amb casos reals d’una estratègia basada en la mediació;