OBJECTIUS:
• Dominar les funcions bàsiques del programari de fulls de càlcul
• Aprendre a utilitzar les funcions integrades del full de càlcul per a la resolució de problemes financers i de gestió administrativa
• Aprendre a manipular dades per poder analitzar dades i crear informes eficientment
DIRIGIT A:
El curs va dirigit fonamentalment a aquells professionals de l’àmbit de secretariat que per la seva activitat necessiten el suport d’una full de càlcul per a les tasques d’elaboració d’informes, seguiment, control i tractament de dades. Aquesta eina els ha de permetre optimitzar les seves tasques guanyant eficàcia i eficiència en la seva gestió.
METODOLOGIA:
El full de càlcul és un dels programes de software que més s’utilitzen a les empreses. Moltes de les funcions incorporades dins aquesta eina faciliten la resolució de problemes financers o de gestió de manera senzilla, ràpida i fiable.
La utilització d’una full de càlcul, com qualsevol tècnica, requereix pràctica i el curs és essencialment pràctic; els coneixements s’imparteixen amb exercicis, ja que tractem de familiaritzar l’assistent amb eines de la full de càlcul que permetin obtenir un resultat òptim en el tractament d’una tasca administrativa.
FORMADOR/S:
Sr. David Vives: Enginyer Industrial per la UPC i professor associat al Departament de Projectes i Enginyeria de la Construcció de la UPC. Professional lliberal en el sector de l’enginyeria al Principat d’Andorra i professor col·laborador de Lidera.
PROGRAMA:
Mòdul 1: Els bàsics d’Excel.
1. Formats
1b. Personalitzats, ocult, ocultar zeros, etc.
1c. Copiar formats
1d. Emplenament automàtic
1e. Referències amb format
1f. Ajustar text, combinar cel·les, Títols oblics….
1g. Amplades variables
2. Navegació ràpida amb ús del teclat
3. Millora la presentació de les dades en funció del contingut de les cel·les
3a. Format condicional
4. Validació de dades
4a. Llistes desplegables
5. Sistema de referències de cel·les a Excel
5a. Referències relatives / Referències Absolutes
5b. Referències i vinculació a altres pestanyes i/o llibres d’Excel
6. Funcions
6a. Lògiques: “SI, Y, O”
6b. Niuades
6c. Condicionals
6d. Funcions d’hora i data
6e. Funcions de text
6f. Numèriques per al tractament de quantitats
6g. Creació i edició de gràfics
7. Protecció del full de treball i del llibre. Assignació de permisos d’usuaris.
8. Configurar el full per a la seva impressió:
8a. Encapçalaments i peus de pàgina
8b. Establir Àrea d’Impressió
8c. Paginació
8d. Repetir títols i encapçalaments
8e. Exporta fulls d’Excel en format PDF.
Mòdul 2: Manipulació de dades
1. Treballar amb llistes: filtres, filtres avançats i esquemes
2. Resumeix totes les dades en un sol full
2a. Càlculs ràpids, subtotals, …
3. Funcions de cerca i tractament numèrica en taules (buscarv, sumar.si, sumar.si.conjunto…)
4. Consolidació de dades provinents de diversos fitxers
5. Eliminació de duplicats
6. Separar text en cel·les
7. Formularis
8. Agrupa la informació en taules: format “Taula”
9. Les taules dinàmiques:
9a.Creació, format, actualització de dades, càlculs.
9b. Gràfics dinàmics.
10. Tens moltes dades a gestionar?
10a. Tractament de dades en grans llistats
10b. Ús de funcions de dades per a extreure informació.
11. Troba el que busques de manera eficient
11a. Recerca de dades dins de llistes o taules.
Mòdul 3: Utilitats del full de càlcul Excel.
1. Realització d’anàlisi “Y si” per a fer projeccions de valors. Creació taules de dades i administrar escenaris.
2. Casos pràctics de la funció “Buscar Objetivo”.
3. Estalvia’t temps amb les plantilles d’Excel:
3a. Per defecte
3b. Personalitzades
3c. En línia.
4. Mostra les dades de manera professional i elegant:
4a. Barres de desplaçament
4b. Botons d’opció
4c. Llistes desplegables
4d. Caselles de verificació.
5. Treballa en equip
5a. Compartir llibres de treball.
5b. Control de canvis
5c. Eines de revisió.
6. Treballa conjuntament amb Word:
6a. Crear etiquetes de combinació de correspondència per a realitzar un mailing.
6b. Copiar dades d’Excel en Word.
7. Presentació de la gravadora de macros i pràctica. Crear macro d’assistent d’impressió.