OBJECTIUS:
– Conèixer què és una crisi
– Aprendre les eines comunicatives a utilitzar durant una crisi
– Saber desenvolupar els principals punts del protocol en una comunicació de crisi
– Transmetre de manera efectiva els missatges en situacions de crisi ja sigui en reunions, entrevistes, rodes de premsa i/o declaracions.
– Disposar de les eines bàsiques necessàries perquè els participants puguin afrontar amb èxit situacions de crisi davant els mitjans de comunicació.
DIRIGIT A:
Membres de les juntes de Govern, directius, responsables de l’àrea de comunicació, portaveus de l’empresa, comandaments intermitjos, responsables de diverses àrees de l’empresa (màrqueting, RRHH, expansió, logística…) que hagin de fer de portaveus en situacions de crisi tant a nivell intern com extern.
METODOLOGIA:
Es tracta d’una metodologia activa i participativa, d’acord amb els principis que regeixen avui la pedagogia d’adults. La formació constarà de:
• Aportacions teòriques basades en les necessitats especifiques de cada participant.
• Exercicis d’autoavaluació.
• Simulacions filmades i anàlisi posterior, aportant consells personalitzats
Un 20% de la formació es dedica a continguts teòrics, essent doncs la major part del temps dedicada a la pràctica d’aquests continguts.
Aquesta metodologia exigeix sempre treballar a avaluar a tres nivells:
• SABER, (nivell dels coneixements)
• SABER FER, (nivell de les destreses)
• SABER ESTAR, (nivell del comportament), a partir d’una seqüència pedagògica en els exercicis, que primer fa descobrir el que puguin saber els assistents, després es demostra i s’explica i finalment s’aplica a la realitat.
FORMADOR/S:
Josep Maria Brugués del Moral: Consultor en comunicació corporativa especialitzat en crisi. Llicenciat en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i Màster en Relacions Públiques per la University of Washington at Seattle.
Actualment combina la formació acadèmica (professor a la Universitat Ramón Llull; Barcelona School of Management; Universitat Pompeu Fabra; UOC i Universidad Diego Portales, Chile) amb classes de formació de portaveus i crisi a empreses privades i institucions. Ha estudiat organització d’actes, cerimonial i Protocol (Associació catalana de RP) i és membre de l’Associació Catalana del Protocol i Relacions Institucionals (ACPRI). És Dale Carnegie Certified Trainer.
Ha treballat com a director de comunicació a: Universitat de Girona, Laboratoris Roche Diagnostics, Parc temàtic Port Aventura i agència de publicitat Tiempo/BBDO, entre d’altres. Ha estat consultor de comunicació a les agències Llorente&Cuenca i Burson-Marsteller.
PROGRAMA:
• Què és una crisi? Diferència entre incidència i crisi
• Fases d’una crisi
• Per què una crisi és més important que una altra?
• Protocol de crisi: continguts (equip de crisi, responsabilitats, argumentaris, públics, etc)
• Training portaveus i simulacres de crisi: consells i recomanacions
• Sala Comitè de crisi (característiques: lloc, equipaments tècnics de suport)
• El portaveu en situacions de crisi (coses a fer i no fer; comunicació no verbal)
• Crisi online: Consells i directrius