OBJECTIUS:
– Identificar el fenomen de burnout i la seva relació amb les repercussions en el treball i les relacions.
– Conèixer els efectes emocionals, cognitius i psicosocials del burnourt.
– Aprendre estratègies de detecció, prevenció i tractament, tant a nivell organitzatiu com individual
– Sensibilitzar-se en la importància de dur una bona higiene de vida.
DIRIGIT A:
Totes aquelles persones que vulguin conèixer estratègies de detecció, prevenció i tractament per fer front al Burnout en un context personal o de l’organització.
METODOLOGIA:
Es tracta d’una metodologia activa i participativa, d’acord amb els principis que regeixen avui la pedagogia d’adults. La formació constarà de:
– Aportacions teòriques basades en les necessitats especifiques de cada participant a través del powerpoint i documentació lliurada en paper. Les aportacions teòriques s’aniran combinant amb els exercicis pràctics.
– Exercicis de reflexió
– Preguntes dirigides al grup
– Test d’autodiagnòstic
– Anàlisi del Casos
– Jocs
– Exercicis pràctics individuals
– Anàlisi de tots els exercicis i conclusions dels mateixos.
Un 20% de la formació es dedica a continguts teòrics, essent doncs la major part del temps, un 80% dedicada a la pràctica d’aquests continguts. Aquesta metodologia exigeix sempre treballar a avaluar a tres nivells:
– SABER, (nivell dels coneixements)
– SABER FER, (nivell de les destreses)
– SABER ESTAR, (nivell del comportament), a partir d’una seqüència pedagògica en els exercicis, que primer fa descobrir el que puguin saber els assistents, després es demostra i s’explica i finalment s’aplica a la realitat.
FORMADOR/S:
PATRICIA ANGUERA ROLDÁN: Consultora Sènior. És diplomada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, disposa d’un Postgrau en Coaching personal i executiu (BSM – Universitat Pompeu Fabra) i del Títol d’expert en Formació, Aprenentatge, Desenvolupament i Innovació per la Universitat de Manresa.
Disposa de les certificacions en els models Bridge (gestió dels estils relacionals) i Sikkhona (gestió d’equips cap a l’alt rendiment) per l’Institut de Comunicació. S’ha format en el model OXFORD de coaching a través del programa Self-Managing Leadership. Formadora en totes les àrees de recursos humans, en especial en les relacionades amb la gestió emocional.
PROGRAMA:
1. Quina diferència hi ha entre estrès i burnout? Factors risc psicosocial
2. Com apareix estrès
2.1. Concepte i fases
2.2. Reaccions físiques i psicològiques
2.3. Conseqüències
3. Que és el burnout
3.1. Conseqüències, avaluació i prevenció de la síndrome de burnout
4. Els estratègies de prevenció i afrontament:
– Les principals estratègies i mesures cognitives, fisiològiques i conductuals:
o La gestió de la veu interior.
o La gestió de les creences limitants.
o Pautes per mantenir el control de les nostres autopistes emocionals.
o Estratègies de regulació emocional a què podem recórrer.
o Eines d’entrenament i preparació mental per afrontar una situació de crisi (mindfullness, respiració)
o Recursos d’afrontament
o Els hàbits saludables